شرکت بریتانیایی بنتلی موتورز، با رونمایی جهانی از سه مدل جدید در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵، جایگاه ویژه بازار چین در استراتژیهای آتی خود را به نمایش گذاشت.
مدلهای معرفیشده شامل نسخههای Azure از خودروهای Continental GT، Continental GT Convertible و Flying Spur هستند. این نسخهها نهتنها نشانگر تکامل طراحی و تجمل در زبان بنتلیاند، بلکه میزبان پیشرانه هیبریدی جدید و قدرتمند این برند نیز هستند.
این سیستم محرکه جدید، ترکیبی از یک موتور V8 به حجم ۴.۰ لیتر و یک موتور برقی پرتوان است که در مجموع ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۹۳۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند—رقمی که این سدانها و کوپههای لوکس را در ردهای فراتر از عملکرد صرف قرار میدهد.
فرانک-استفن والیزر، مدیرعامل بنتلی موتورز، در گفتگو با China Daily تأکید کرد: «این مدلها کاملاً با خواستههای مشتریان ما در بازار چین همخوانی دارند.» او همچنین چین را یکی از مهمترین بازارهای جهانی برای بنتلی دانست؛ بازاری که هماکنون نیز شاهد عرضه خودروهای لوکس بومی با برچسب قیمتی بیش از ۱ میلیون یوان (۱۳۷ هزار دلار) و فناوریهای پیشرفته است.
والیزر با اشاره به خلاقیت و دانش فنی چشمگیر خودروسازان چینی گفت:
«این نوآوریها الهامبخشاند، اما ما آنها را رقیب مستقیم نمیدانیم. برای یک برند لوکس، فقط مشخصات فنی کافی نیست؛ چیزی فراتر از آن نیاز است—یک برند با اصالت.»
بنتلی همچنین اعلام کرد که راهکارهای دیجیتال خود را برای بازار چین بومیسازی کرده و اپلیکیشن "My Bentley App Studio" را توسعه داده است—پلتفرمی که خدماتی مانند ناوبری، استریمینگ و پرداختهای دیجیتال رایج در چین را بهطور مستقیم با خودرو یکپارچه میکند.
در حوزه الکتریکیسازی، والیزر تأیید کرد که بنتلی در حال آمادهسازی یک مدل کاملاً جدید برقی برای سال ۲۰۲۷ است. این خودرو جایگزین هیچیک از مدلهای فعلی نخواهد بود و بخشی از برنامه گستردهتر برند برای تبدیل کامل به برند تمامبرقی تا سال ۲۰۳۵ خواهد بود.
کیم آیری، مدیر بنتلی در سرزمین اصلی چین، هنگکنگ و ماکائو نیز تأکید کرد که لوکسبودن، فقط به قدرت یا فناوری وابسته نیست. او گفت:
«تجربه واقعی لوکس در جزئیات ساخت، کیفیت طراحی داخلی و اصالت و انحصار خلاصه میشود—عناصری که برای مشتریان بنتلی ارزش محوری دارند.»
در خصوص نوسانات بازار، بنتلی موضع قاطعانهای اتخاذ کرده است. والیزر گفت:
«ما بههیچوجه با تخفیف دادن، به دنبال بالا بردن حجم فروش نیستیم. ما از اصولمان محافظت میکنیم و برند خود را حفظ خواهیم کرد.»
او همچنین با اشاره به چالشهایی نظیر تعرفهها تصریح کرد که تولید محدود بنتلی امکان انتقال خطوط تولید به کشورهای دیگر را نمیدهد و تولید همچنان در بریتانیا ادامه خواهد داشت.